Course Description
Completion requirements
Course Title:
Digitālais mārketings
Credit Points:
3.00
(4.5 ECTS )
-
Educational Aim
- Veidot studentu izpratni par iespējām izmantot interneta mārketingu kopējā uzņēmuma tirgzinību sistēmā
-
Annotanion
-
Obligatory Reading List
- 1. Hamdan, A. and Aldhaen, E.S. eds., 2023. Artificial Intelligence and Transforming Digital Marketing (Vol. 487). Springer Nature.
2. Kathryn Waite, Rodrigo Perez-Vega, 2018. Essentials of Digital Marketing. Goodfellow Publishers, 234 p.
3. Caurkubule Ž., Višņevska A. (2007) Marketinga pamati. Rīga, Merkūrijs lat.
4. Barbara E. Kahn. Global Brand Power: Leveraging Branding for Long-Term Growth, Wharton Executive Essentials, 2013.
5. Damian Ryan, Calvin Jones. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the digital generation, 2nd edition, Kogan page, 2012.
-
Additional Reading List
- 1. Pires, P.B., Santos, J.D., Pereira, I.V. and Torres, A.I. eds., 2023. Confronting security and privacy challenges in digital marketing. IGI Global.
2. Peter S. Fader. Customer Centricity: Focus on the Right Customers for Strategic Advantage, Second Edition, Wharton Executive Essentials, 2012.
3. Kent Wertime, Ian Fenwick. DigiMarketing: The Essential Guide to New Media and Digital Marketing, Wiley, 2008.
4. Larry Weber. Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business, Wiley, 2009.
-
Learning Outcomes
- SR1: Interpretēt tirgzinības principus, formas un metodes un aprakstīt marketinga darbības nozīmi uzņēmējdarbībā
Interneta mārketinga pamatus un tā saistību ar uzņēmuma mārketinga pasākumu kompleksu
SR2: Spēj izmantot tehnoloģijas, lai iegūtu, uzkrātu, veidotu, novērtētu un apmainītos ar informāciju, lai droši komunicētu un līdzdarbotos sadarbības vai sociālajos tīklos, izmantojot interneta un tehnoloģijas iespējas Analizēt uzņēmuma un tā konkurentu interneta mārketinga pasākumu efektivitāti
SR3:
-
Assesment Strategy
-
Elemnets Element weighting (%) Description Darba atskaite 100
Last modified: Thursday, 29 August 2024, 12:04 PM