Section outline

  • Studiju kursa mērķis. Šis kurss iepazīstina studentus ar biznesa digitālās menedžmenta teorijām un praksi. Tiek aplūkotas uzņēmumu iekšējās struktūras un attiecības, kā arī to mijiedarbība ar ārējo ekonomisko, tiesisko, sociālo un tehnoloģisko vidi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta digitālo tehnoloģiju ietekmei uz uzņēmumu struktūru un darbību. 

    Studiju rezultāti

    Zināšanas:  Spēja interpretēt uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju pamatjēdzienus; spēt identificēt dažādus e-vides elementus, kas ietekmē organizācijas e-biznesu.

    Iemaņas: Spēja izmantot digitālos rīkus, lai uzlabotu digitālo organizatorisko lēmumu pieņemšanu; spēt izstrādāt uzņēmuma biznesa modeli, kas pielāgots tehnoloģiskajām pārmaiņām.

    Kompetences: Spēt novērtēt digitālā vidē strādājoša uzņēmuma darbību, ņemot vērā attiecīgos zinātniskos, sociālos un ētiskos aspektus.

    Vērtēšana: 1) Pirmā kārtošana - dalība diskusijās: gadījumu izpēte (20%); prezentācija - “Veiksmīgi uzņēmumu digitālās transformācijas piemēri” - (30%); eksāmens (50%).

    2) Atkārtotas kārtošanas elementi - dalība diskusijās: gadījumu izpēte (20%); prezentācija - “Veiksmīgi uzņēmējdarbības digitālās transformācijas piemēri” - (30%); eksāmens (50%).

    Tēmas

    1.Ievads digitālajā uzņēmējdarbībā un e-komercijā. Būtiskākā terminoloģija

    2.Tirgus analīze e-komercijai (mikrovides analīze)

    3.E-komercijas uzņēmējdarbības modeļi

    4.Organizācijas makro vide. E-vides galvenie elementi. Sociālie un juridiskie faktori. Vides un zaļie jautājumi. Ekonomiskie un konkurences faktori. Politiskie faktori.

    5.Digitālā biznesa stratēģija. Digitālā biznesa stratēģijas procesa modeļi

    6.Digitālā biznesa infrastruktūra. Digitālā biznesa tehnoloģiju platformas. Klientu datu platforma (CDP)

    7.Digitālās transformācijas tendences. Mākslīgais intelekts biznesam. Kiberdrošība

     

    Rekomendēta literatūra

    • Wirtz, Bernd W. (2021). Digital Business and Electronic Commerce. Strategy, Business Models and Technology (eBook)
    • Jelassi, Tawfik, Martínez-López, Francisco J. (2020). Strategies for e-Business. Concepts and Cases on Value Creation and Digital Business Transformation (eBook)
    • Stark, John (2020) Digital Transformation of Industry. Continuing Change /  Details how digital technology can be used to transform organisations’ activities (eBook)
    • Chaffey, D., Hemphill, T. and Edmundson-Bird, D. (2019) Digital Business and E-Commerce Management (7th ed.).  UK: Pearson
    • Chaffey, D. (2011) Digital Business and E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice (6th ed.).  UK: Pearson
    • Rogers, David L. (2016) Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Columbia Business School Publishing
    • Shivakumar, Shailesh Kumar (2019) Building Digital Experience Platforms: A Guide to Developing Next-Generation Enterprise Applications

     

    Kursa autore: Ph.D., Assist.Professor Veronika Siliņeviča

    Docetajs: Dr. Veronika Siliņeviča

     

    Cienījamie 1102BDL grupas studenti,

    Lai iegūtu piekļuvi noslēguma eksāmenam, jums ir jāaugšupielādē Moodle sistēmā šādi uzdevumi (līdz 15. aprīlim):

    - gadījumu izpēte (3.-5. tēma);

    - Biznesa modeļa audekls (4. tēma);

    - nobeiguma prezentācija.

    Veiksmi!