Kādas ir galvenās priekšrocības, lai izmantotu uz lietotāju vērstu dizainu, līdz ar to ieguldīt naudu lietotāju pieredzes izpētē un īstenošanā? 

  1. Produkti, kuri atbilst lietotāju vajadzībām. Ja lietotājs ir iesaistīts dizaina procesā, tad arī gala produktam ir jāatbilst viņa vajadzībām. Tam vajadzētu radīt produktu ar augstāku pievienoto vērtību un līdz ar to arī lielākus ienākumus uzņēmumam.

  2. Produkti, kuriem vajadzīga mazāka pieslīpēšana vēlāk - daudz vienkāršāk un lētāk ir pielabot produktu prototipa līmenī. UX ļauj uzņēmumam agrākās produkta izstrādes stadijās saprast, kuras lietas strādā un kas nestrādā, līdz ar to daudz ātrāk var rīkoties un pieņemt lēmumus.

  3. Veidot produktus, kuri mazāk ietekmē uzņēmuma reputāciju. Lietotāju pieredze ir kvalitātes rādītājs. Ja tirgū tiek piedāvāts produkts, ko cilvēki mīl, patīk (emocionālā daļa), atbilst viņu vajadzībām (racionālā daļa), tad arī uzņēmuma reputācija augs. Savukārt pretējā gadījumā uzņēmumam nāksies saskarties ar negatīvām atsauksmēm un sliktu klientu pieredzi, kas savukārt veidos arī atbilstošu reputāciju. 

  4. Konkrētākas lietotāja vajadzības veido konkrētākas produkta prasības. Tas savukārt samazina nenoteiktību un palīdz daudz labāk izveidot produkta izstrādi kā konkrētu projektu ar termiņiem, prasībām, kopējo resursu novērtējumu. Noteiktība palīdz samazināt projekta uzturēšanas un produkta izstrādes izmaksas. 

  5. Produkti ir konkurētspējīgi - lietotāju pieredzes izpētes posms nozīmē arī konkurentu izpēti, kādu lietotāju pieredzi veido citu uzņēmumu radītie pakalpojumi, preces. Tas palīdz izveidot savukārt labāku produktu. Esošā konkurentu produkta izvērtēšana var kalpot arī kā labs prototips, lai testētu, kas auditorijai patīk, kas nepatīk, kur ir “atstarpes” starp esošu produktu un izcilību - iespējams, ka tā ir vieta pilnīgi jauna produkta izveidei vai esoša produkta uzlabošanai.


Last modified: Monday, 6 March 2023, 12:01 AM