Mērķis: saprast un optimizēt kā organizācijai veicās digitālā vidē. Digitālā vide nemitīgi mainās - arī datu analīze digitālā vidē ir spiesta mainīties, meklēt jaunas iespējas iegūt organizācijai vērtīgus datus, lai novērtētu tās darbību un sasniegtu izvirzītos mērķus. 

Ierastā fiziskā veikalā mums ir maz iespēju iegūt informāciju par mūsu klientu, ja vien mēs paši viņam to nepavaicājam - mūs noteikti varētu interesēt, vai viņš ir pirmo reizi mūsu veikalā, no kurienes uzzināja par mums. Digitālā vidē šīs mijiedarbības starp klientu un organizāciju, pateicoties digitālām tehnoloģijām, var ļoti labi saredzēt un uzskaitīt. Tieši tas padara digitālo analīzi par tik jaudīgu rīku organizācijām, kuras vēlās to arī izmantot.

Vai digitālā analīze ir tas pats, kas digitālā mārketinga analīze?

Ierasti ir dalīt organizācijas darbu divās daļās: bizness (ražošana) un mārketings, kas īsteno publisko pusi: komunikāciju, pārdošanu utml. Digitālā analīze var būt arī dažādu iekšējo avotu izmantošana datu ieguvei un tālākai analīzei, tādēļ to var dēvēt par visu organizācijas darbību aptverošu analīzi, digitālā mārketinga analīze ir mārketinga aktivitāšu novērtējums un izpēte digitālā vidē. Daudzviet šie divi termini ir ļoti saplūduši un uzreiz nevar gluži saprast, par kuru analīzes daļu tiks runāts, bet par spīti līdzībai varam teikt, ka digitālā mārketinga analīze ir daļa no organizācijas kopējās digitālās analīzes un noteikti nav viens un tas pats. 

Kāds ir digitālās analīzes pielietojums? 

Kopumā digitālās analīzes mērķis ir iegūt vērtīgu informāciju, kuru var tālāk izmantot pārdomātos un datos balstītos biznesa lēmumos. Savienojot datus no dažādiem avotiem, mēs varam iegūt vēl vairāk informācijas un jaunas zināšanas, kuras jau atkal pielietot biznesa un mārketinga lēmumiem. 

Pārvaldīt mērķus

Ja mums nav iespējas izmērīt mērķus, kuri tiek uzstādīti, tad šo mērķu lietderība ir krietni zema, jo norādīs tikai virzienu, bet skaidri nepateiks, kurā brīdī šis mērķis ir vai nav sasniegts. 

Novērtēt darbības rezultātus

Organizācija var izmantot dažādas metodes, pārdošanas un saziņas kanālus. Lai to visu izvērtētu, ir nepieciešami atbilstoši dati, kurus apstrādāt un tos var pārveidot tālāk jau organizācijai noderīgā informācijā. Šo var izmantot arī dažādu darbības indikatoru izveidei un turpmākam monitoringam.

Izprast auditoriju

Auditorijas uzvedība un rīcība ir mērāma un analizējama. Šīs iespējas palīdz labāk uzlabot klientu pieredzi, dziļāk izpētīt klientu vajadzības un daudzus citus ar mārketingu un lietotāju izpēti saistītus jautājumus. 

Iegūt jaunus klientus

Balstoties uz informāciju par esošajiem klientiem, var izdarīt papildu secinājumus un atbilstoši īstenot tālāko uzņēmuma stratēģiju, lai sasniegtu jaunus klientus. 

Mīti par digitālo analīzi

  1. Mums nevajag nekādu analītiku. (pievienot slaidam bildi un izskaidrot mutiski)
    Uzskats, ka auditorijai ir pietiekami daudz zināšanu - dažkārt tā var būt, bet visbiežāk tomēr digitālā vidē ir iespēja ar maziem resursiem saņemt ievērojamu ieskatu par auditoriju, tās uzvedību

  2. Statistika ir tikai matemātiķiem
    Lai izvērtētu statistiku nevajag matemātikas grādu - jābūt loģiskai domāšanai un spējai saredzēt dažādas kopsakarības.

  3. Vajadzīgs kāds, kurš pārzina šīs ļoti tehniskās prasības
    Statistikas ir dažādas - daudzas ir salīdzinoši vienkāršas, kas ļauj ieskatīties dziļāk datos bez papildu zināšanām. 

  4. Digitālā analīze sniegs visas atbildes uz maniem jautājumiem un ļoti ātri.
    Datiem ir vajadzīgs laiks, lai tos varētu ievākt. 

  1. Analītikas procesam ir sākums un beigas.
    Tas ir nebeidzams process, jo situācija mainās un tādēļ nākas sekot līdzi, pētīt un sekot līdzi auditorijas pārmaiņām.


Last modified: Monday, 6 March 2023, 12:28 AM