Section outline

  • Digitālais mārketings

    (angļu digital marketing, vācu digitales Marketing, franču le marketing numérique, krievu цифровой маркетинг), arī tiešsaistes mārketings, interneta mārketings, tīmekļa mārketings ekonomikas un uzņēmējdarbības nozares apakšnozares ‒ mārketinga ‒ sastāvdaļa. Digitālais mārketings ir jaunu mediju un digitālo tehnoloģiju izmantošana mārketinga un biznesa mērķu sasniegšanai. [i]

     Studiju kursa mērķis. Studentu izpratnes veidošana par interneta mārketinga izmantošanas iespējām kopējā uzņēmumu mārketinga sistēmā. 

    Studiju rezultāti:

    Zināšanas:  Interpretēt digitālā mārketinga principus, veidus un metodes un aprakstīt mārketinga darbību nozīmi uzņēmējdarbībā; spēt identificēt interneta mārketinga pamatus un tā saistība ar uzņēmuma mārketinga kompleksu.

    Iemaņas: Spēja izmantot tehnoloģijas, lai iegūtu, uzglabātu, radītu, novērtētu un apmainītos ar informāciju, lai droši sazinātos un sadarbotos sociālajos tīklos, izmantojot interneta un tehnoloģiju iespējas; analizēt uzņēmuma un tā konkurentu interneta mārketinga darbību efektivitāti.

    Kompetences: Spēja izmantot digitālās tehnoloģijas, lai optimizētu uzņēmumu un uzlabotu tā rentabilitāti; izstrādāt uzņēmuma interneta mārketinga kompleksu..

    Vērtēšana: Lai novērtētu šī kursa studiju rezultātus, tiek sagatavots noslēguma ziņojums darba burtnīcas formā, ko studenti veic patstāvīgi. Galvenais uzdevums ir praktisko iemaņu apgūšana un nodarbībās iegūto teorētisko zināšanu pielietošana. Balstoties uz īstenošanas rezultātiem, tiek sagatavots atskaite, kuru novērtē pedagogs, izmantojot vērtēšanas rubrikas / vērtēšanas skalu. Papildus vērtējumam students saņem atgriezenisko saiti par paveikto darbu. Vērtējums un atsauksme tiek publicēti vietnē e.tsi.lv un ir pieejami studentiem.

    Testi tiek izmantoti kā formatīvais zināšanu vērtēšanas veids un ir paredzēti nepārtrauktai studenta apgūto zināšanu pašnovērtēšanai. Tas ļaus studentiem pievērst uzmanību materiālam, kuru viņi nav apguvuši pietiekami.

    Tēmas

    1. Interneta mārketinga priekšnosacījumi

    2. Ievads interneta mārketingā

    3. Interneta mārketinga pētījumi

    4. Rakstīšana digitālā formātā

    5. Satura mārketings.

    6. Mājaslapas un sociālo kanālu izstrāde un dizains.

    7. Meklētājprogrammu optimizācija (SEO).

    8. Reklāma, pārdošanas veicināšana un sabiedriskās attiecības internetā.

     

    Rekomendēta literatūra

     

    1. Digitālais Mārketings no A-Z (2023) [tiešsaiste] [skatīts 2023. g. 03. marts] Pieejams: http://www.digitalmarketings.lv/google-nak-paliga-marketologiem-ar-google-analytics-360/

    2. Drošs internets (2023) [tiešsaiste] [skatīts 2023. g. 03. marts] Pieejams: http://www.drossinternets.lv/page/89

    3. ECDL (2019) [tiešsaiste] [skatīts 2022. g. 17. febr.] Pieejams: http://ecdl.org/about-ecdl/digital-marketing

    4. ELVA BALTIC (2020) [tiešsaiste] [skatīts 2023. g. 03. marts]  Pieejams: http://www.elvabaltic.lv/blogs/gudraks-marketings-pardosanas-apjomu-palielinasanai/

    5. Eprasmes (2017) [tiešsaiste] [skatīts 2017. g. 10. marts] Pieejams: www.eprasmes.lv  Eprasmes.lv

    6. Sociālie tīkli satura publicēšana un koplietošana [tiešsaiste] [skatīts 2017. g. 07. marts] Pieejams:http://eprasmes.lv/wp-content/uploads/2015/08/Socialie_tikli_eScouts_final.pdf

    7. EXECUTIVE Bizness Mārketings Stratēģija (2019) [tiešsaiste] [skatīts 2020. g. 03. marts]  Pieejams :http://www.executive.lv/kas-ir-digitalais-marketings/

    8. Google Analytics (2023) [tiešsaiste] [skatīts 2023. g. 23. marts] Pieejams: https://www.google.com/intl/lv_ALL/analytics/features/analysis-tools.html

     

    Kursa autore: Ph.D., Assist. Professor Veronika Siliņeviča

    Docētāja: Dr. Veronika Siliņeviča

     

    Cienījamie 1205BDL grupas studenti,

    Lai iegūtu piekļuvi noslēguma eksāmenam, jums ir jāaugšupielādē Moodle sistēmā šādi uzdevumi (līdz 28.novembrīm):

    - visi uzdevumi darba burtnīcā (1.-8. tēma);

    - Gala atskaiti (1.-8. tēma);

    - nobeiguma prezentācija.

    Veiksmi!

     



    [i] Nacionālā enciklopēdija, https://enciklopedija.lv/skirklis/155859-digit%C4%81lais-m%C4%81rketings


  • 1. Kā digitālais mārketings attīstījās no tradicionālā mārketinga?
    Attīstoties tehnoloģijām, sāka parādīties jaunas mārketinga platformas. Kad tika ieviests digitālais mārketings, tradicionālais mārketings kļuva par otršķirīgu iespēju jaunajā laikmetā strādājošiem uzņēmumiem. Tas ļāva zīmoliem sasniegt savu mērķauditoriju ar daudz zemākām izmaksām un labāku konversijas rādītāju. Vēlāk digitālo mārketingu sāka izmantot visi uzņēmumi visā pasaulē, lai palielinātu savu sasniedzamību. 

  • Digitālā mārketinga pētījumi ir sistemātiska un objektīva informācijas vākšana, meklēšana un analīze. Mārketinga pētījumi tiek veikti ar mērķi noteikt mārketinga problēmu identificēšanu un/vai atrisināšanu.

    Mārketinga pētījumu veikšanai tiek izmantotas kvantitatīvās un kvalitatīvās pētīšanas metodes. Pētīšanas metodes tiek izvēlētas balstoties uz to, kāda mārketinga pētīšanas metodes ir vispiemērotākā noteiktās problēmas identificēšanai vai atrisināšanai.

    Mārketinga pētījumu process sastāv no vairākiem posmiem: problēmas noteikšana; pētījuma plāna izveide; informācijas tipu un avotu noteikšana; pētījuma formu izveide; pētījuma apjoma noteikšana; informācijas vākšana; datu apkopošana un analīze; datu prezentācija.