Section outline

  • Studiju kursa mērķis. Šis kurss iepazīstina studentus ar biznesa digitālās menedžmenta teorijām un praksi. Tiek aplūkotas uzņēmumu iekšējās struktūras un attiecības, kā arī to mijiedarbība ar ārējo ekonomisko, tiesisko, sociālo un tehnoloģisko vidi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta digitālo tehnoloģiju ietekmei uz uzņēmumu struktūru un darbību. 

    Studiju rezultāti

    Zināšanas:  Spēja interpretēt uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju pamatjēdzienus; spēt identificēt dažādus e-vides elementus, kas ietekmē organizācijas e-biznesu.

    Iemaņas: Spēja izmantot digitālos rīkus, lai uzlabotu digitālo organizatorisko lēmumu pieņemšanu; spēt izstrādāt uzņēmuma biznesa modeli, kas pielāgots tehnoloģiskajām pārmaiņām.

    Kompetences: Spēt novērtēt digitālā vidē strādājoša uzņēmuma darbību, ņemot vērā attiecīgos zinātniskos, sociālos un ētiskos aspektus.

    Vērtēšana: 1) Pirmā kārtošana - dalība diskusijās: gadījumu izpēte (20%); prezentācija - “Veiksmīgi uzņēmumu digitālās transformācijas piemēri” - (30%); eksāmens (50%).

    2) Atkārtotas kārtošanas elementi - dalība diskusijās: gadījumu izpēte (20%); prezentācija - “Veiksmīgi uzņēmējdarbības digitālās transformācijas piemēri” - (30%); eksāmens (50%).

    Tēmas

    1.Ievads digitālajā uzņēmējdarbībā un e-komercijā. Būtiskākā terminoloģija

    2.Tirgus analīze e-komercijai (mikrovides analīze)

    3.E-komercijas uzņēmējdarbības modeļi

    4.Organizācijas makro vide. E-vides galvenie elementi. Sociālie un juridiskie faktori. Vides un zaļie jautājumi. Ekonomiskie un konkurences faktori. Politiskie faktori.

    5.Digitālā biznesa stratēģija. Digitālā biznesa stratēģijas procesa modeļi

    6.Digitālā biznesa infrastruktūra. Digitālā biznesa tehnoloģiju platformas. Klientu datu platforma (CDP)

    7.Digitālās transformācijas tendences. Mākslīgais intelekts biznesam. Kiberdrošība

     

    Rekomendēta literatūra

    • Wirtz, Bernd W. (2021). Digital Business and Electronic Commerce. Strategy, Business Models and Technology (eBook)
    • Jelassi, Tawfik, Martínez-López, Francisco J. (2020). Strategies for e-Business. Concepts and Cases on Value Creation and Digital Business Transformation (eBook)
    • Stark, John (2020) Digital Transformation of Industry. Continuing Change /  Details how digital technology can be used to transform organisations’ activities (eBook)
    • Chaffey, D., Hemphill, T. and Edmundson-Bird, D. (2019) Digital Business and E-Commerce Management (7th ed.).  UK: Pearson
    • Chaffey, D. (2011) Digital Business and E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice (6th ed.).  UK: Pearson
    • Rogers, David L. (2016) Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Columbia Business School Publishing
    • Shivakumar, Shailesh Kumar (2019) Building Digital Experience Platforms: A Guide to Developing Next-Generation Enterprise Applications

     

    Kursa autore: Ph.D., Assist.Professor Veronika Siliņeviča

    Docetajs: Dr. Veronika Siliņeviča

     

    Cienījamie 1102BDL grupas studenti,

    Lai iegūtu piekļuvi noslēguma eksāmenam, jums ir jāaugšupielādē Moodle sistēmā šādi uzdevumi (līdz 15. aprīlim):

    - gadījumu izpēte (3.-5. tēma);

    - Biznesa modeļa audekls (4. tēma);

    - nobeiguma prezentācija.

    Veiksmi!


  • Mūsdienās e-komercija ir kļuvusi par teju neatņemamu biznesa sastāvdaļu – ar tās palīdzību fiziskās robežas izzūd un cilvēkiem ir ērtāk un vienkāršāk veikt pirkumus internetā. Ņemot vērā tās pieaugošo lomu iepirkšanās paradumos, aplūkosim plašāk, kas ir e-komercija, ko tā ietver un kāpēc ir būtiska uzņēmumam.


  • Uzņēmējdarbības vadība digitālā vidē un biznesa digitālā transformācija

    Autori: Valters Kaže, Edgars Koroņevskis

    Kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas un veidot praktiskās iemaņas uzņēmējdarbības organizēšanā un vadīšanā elektroniskā vidē, pieņemt stratēģiskus lēmumus digitālā vidē, plānot un vadīt uzņēmuma digitālās transformācijas procesus un izmantot mūsdienu tehnoloģiju un elektroniskās vides priekšrocības uzņēmuma stratēģijas, pārvaldības, digitālā mārketinga un pārdošanas jomās.

    Noskatieties ievada video par šo kursu:

    • 1. Biznesa digitālā transformācijas būtība
    •  

       

      Aplūkotās tēmas:

      • digitizācija, digitalizācija un digitālā transformācija
      • digitālais bizness un e-bizness
      • digitālās transformācijas būtība



    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • 2. Uzņēmuma stratēģijas un operāciju izaicinājumi digitālā vidē
    •  
       

      Aplūkotās tēmas:

      • globalizācijas un digitalizācijas ietekme uz uzņēmējdarbību
      • uzņēmumu automatizācijas perspektīvas
      • cilvēkkapitāla un līderības izaicinājumi digitālā pasaulē
      • ārējā finansējuma un ekspertīzes piesaiste digitālā pasaulē



    • PATSTĀVĪGI IZPĒTĀMIE INTERNETA RESURSI

      1. Ekspertu ārpakalpojumu piesaistīšanas vietnes
      2. Finansējuma piesaiste pūļa finanšēšanas platformas

    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • 3. Biznesa uzsākšana digitālā vidē
    • Aplūkotās tēmas:

      • digitālā biznesa veidi
      • e-komercijas veidi


    • Domēna vārds ir ļoti nozīmīgs organizācijas digitālās identitātes pamats - apgūstiet svarīgāko par domēna vārda izvēli un turpmāku uzturēšanu.

    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • 4. E-komercijas risinājuma izveide
    •  
       
      Aplūkotās tēmas:

      • E-veikala prasības
      • E-komercijas risinājumi
      • Tirgus vietas
      • Gatavas platformas
      • Atvērtā koda risinājumi
      • Pašu izveidots risinājums


      • Kas ir servera hostings?
      • Populārākie Latvijas hostingi
      • Hostinga izvēles kritēriji

    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • 5. Mērķa auditorijas definēšana un klienta pieredzes vadība


    • Aplūkotās tēmas:

      • mērķauditoriju matrica
      • mārketinga tunelis un klienta soļi
      • konversiju definēšana
    • Mērķauditoriju saraksta izveide un apraksts ir jebkuras komunikācijas pamats. Lai tas notiktu iespējami sistemātiski, var izmantot mērķauditoriju matricu, kuru aizpildot, var iegūt kodolīgu pārskatu par mērķauditoriju un organizācijas mērķiem.

    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • 6. Digitālā mārketinga līdzekļi un risinājumi e-biznesa attīstībai
    •  
       

      Aplūkotās tēmas

      • Lietotāju izpētes metodes
      • Skaļā domāšana

    • Web statistikas sniegtās iespējas, statistikas rīki un to pielietojums produktu un digitālā mārketinga analīzei
    • Organizācijas e-pastu hostinga iespējas. E-pastu izsūtīšanas platformas mārketinga vajadzībām.

    • Veiciet testu, lai pārliecienātos par tēmas ietvaros apgūtajām zināšanām. Šo testu iespējams veikt vairākkārt.

    • Noslēguma tests
    • Lai iegūtu kursa vērtējumu, veiciet noslēguma testu. Tā izpildei dota pusotra stunda un viens mēģinājums.
      Testā kopā ir 40 jautājumi - katrā viena pareizā atbilde, kuras vērtība ir viens punkts

      N.B. Gadījumā, ja testa izpildes laikā saskarsieties ar tehniskām grūtībām, testa atsākšanai sazinieties ar pasniedzēju.